1. Haberler
  2. Haberler
  3. Türkiye, Turizmde Fiyat Avantajını Kaybediyor

Türkiye, Turizmde Fiyat Avantajını Kaybediyor

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İngiltere’den gelen son raporlar, Türkiye’nin turizmdeki fiyat avantajını kaybettiğine işaret ediyor. Antalya ve Bodrum gibi popüler tatil bölgelerinde otel ve konaklama ücretlerindeki artış Avrupa seviyelerine ulaştı. Bu gelişme, İngiliz ve diğer Avrupalı turistlerin tercihlerini etkiliyor.

Tourism Review’da yayımlanan sektörel analizlere göre, Türkiye’deki fiyat artışları İspanya ve Yunanistan seviyelerine ulaşmış durumda. Özellikle aile tatilleri için yapılan harcamaların maliyeti Türkiye’de 150 bin lirayı aşarken, Yunanistan’da bu rakam 80-100 bin lira civarında.

TÜRSAB İzmir Başkanı Kıvanç Meriç, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Türkiye, fiyat avantajını kaybetti. Artık turistler aynı bütçeyle daha fazla değer sunan destinasyonlara yöneliyor” ifadelerini kullandı. 2025’in ilk beş ayında ülkeye gelen ziyaretçi sayısı geçen yıla göre yüzde 0.15 oranında azaldı.

Özellikle Rusya ve Almanya’dan gelen turist sayısında belirgin bir düşüş yaşanırken, İngiltere ve Bulgaristan’dan da sınırlı oranda bir azalma gözlemlendi. 2024’te 56.7 milyon yabancı turisti ağırlayan Türkiye, bu başarısını sürdürebilmek için fiyat ve politika dengesini yeniden değerlendirmek zorunda kalabilir.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Türkiye, Turizmde Fiyat Avantajını Kaybediyor
Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Giriş Yap

Postify ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!

KAI ile Haber Hakkında Sohbet
Sohbet sistemi şu anda aktif değil. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.