İngiltere’den gelen son raporlar, Türkiye’nin turizmdeki fiyat avantajını kaybettiğine işaret ediyor. Antalya ve Bodrum gibi popüler tatil bölgelerinde otel ve konaklama ücretlerindeki artış Avrupa seviyelerine ulaştı. Bu gelişme, İngiliz ve diğer Avrupalı turistlerin tercihlerini etkiliyor.
Tourism Review’da yayımlanan sektörel analizlere göre, Türkiye’deki fiyat artışları İspanya ve Yunanistan seviyelerine ulaşmış durumda. Özellikle aile tatilleri için yapılan harcamaların maliyeti Türkiye’de 150 bin lirayı aşarken, Yunanistan’da bu rakam 80-100 bin lira civarında.
TÜRSAB İzmir Başkanı Kıvanç Meriç, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Türkiye, fiyat avantajını kaybetti. Artık turistler aynı bütçeyle daha fazla değer sunan destinasyonlara yöneliyor” ifadelerini kullandı. 2025’in ilk beş ayında ülkeye gelen ziyaretçi sayısı geçen yıla göre yüzde 0.15 oranında azaldı.
Özellikle Rusya ve Almanya’dan gelen turist sayısında belirgin bir düşüş yaşanırken, İngiltere ve Bulgaristan’dan da sınırlı oranda bir azalma gözlemlendi. 2024’te 56.7 milyon yabancı turisti ağırlayan Türkiye, bu başarısını sürdürebilmek için fiyat ve politika dengesini yeniden değerlendirmek zorunda kalabilir.